A játék menete:
a világos és sötét
gyalogok felváltva lépnek, a lépés itt ugrást is jelenthet. Pl. a b2 gyalog
a3-ra vagy c3-ra tud lépni, a c1 gyalog a3-ra vagy c3-ra ugorhat. Ugrani csak
akkor szabad ha a gyalog mögött üres mező van. Az ugrásokat természetesen
láncszerűen összeköthetjük, egész addig, míg átugorható gyalogok mellé
lépünk. Ha lehet
minden állásban az ugrást válasszuk, mert azzal legalább kettő mezőt lépünk
át, így gyorsabban haladhatunk. Az ellenfél gyalogjait is át lehet ugrani.
Játék célja:
lépésekkel és ugrásokkal helyet kell cserélni
az ellenféllel. Az győz, aki előbb ér át valamennyi figurájával a tábla másik
oldalára. Ha ugyanabban a lépéspárban ér be mindkettő, a játék döntetlen.
Fontos szabály!: Hátrafelé csak akkor léphetünk,
ha előre már nem tudunk szabályosan lépni.
Egy választható jó stratégia: az ellenfél egy figuráját az ábrán
látható módon beszorítjuk és csak akkor engedjük el ha befejeztük a
felvonulást. Itt világos a sötét h8 gyalogját fogta csapdába.